sas-stander

ottar-jomfrutur.jpg

 

ROSPINNING

bookrospin

Rospinning dec13

 

Rospinning er træning i ergometer, hvor deltagerne køres igennem et træningsprogram i takt til god musik. Musikkens takt skaber udgangspunkt for træningen, og rospinning ligner på mange måder den type spinning, som de fleste fitnesscentre udbyder.

Men i Roklubben SAS er cyklen udskiftet med en romaskine, og dermed får deltagerne også trænet ryg, mave og arme.

 

 

ER DU NY?

Det er vigtigt for os, at vores medlemmer bliver ordentligt introduceret til romaskinen og især ro-teknikken. Det er for at undgå skader og for at få det optimale ud af sin træning.
Der er instruktion på alle rospinningshold de første to uger af november samt alle onsdage i november.
Den første halve time af holdet bruges til introduktion og instruktion. Herefter køres det almindelige rospinnings-program på ca. 40-50 minutter.
I instruktionsperioden vil der være to instruktører på et hold: en til at køre programmet og en 'på gulvet' der vejleder de enkelte deltagere undervejs.
 
Vi forventer, at alle nye roere deltager på instruktionshold, indtil man er "frigivet" af en instruktør.
 
Når vi har afsluttet instruktionsperioden, starter holdene med program til den angivne tid og varer cirka 1 time i alt.
 
De første to lektioner er gratis, så du kan prøve, om det er noget for dig. Se 'Bliv medlem' for detaljer om indmeldelse.

 

-------

 

Her kan du se en video, der gennemgår de enkelte faser i ro-taget på en romaskine:

http://www.youtube.com/watch?v=eqVmMd7FdAA

 

DELTAGELSE PÅ HOLD

På vores booking-kalender kan du se, hvornår vores ergometertræning udbydes.

Alle, der ønsker at deltage på et hold, skal registrere sig i booking-systemet, logge ind og booke sig på de ønskede hold. Husk at man skal melde fra, hvis man bliver forhindret i at deltage.

 

Tilmelding via bookingkalenderen er bindende.

Framelding senest kl. 15 ved aftenhold og senest kl. 18 dagen før ved morgen-/formiddagshold.

Ved tre udeblivelser, slettes alle kommende bookinger.

 

TID

Træningen begynder på det angivne tidspunkt. Kom derfor i god tid, så du kan nå at klæde om, finde en maskine, få fyldt din vandflaske o.s.v. Du skal sidde klar, før træningen begynder.

 

TØJ

Vælg behageligt træningstøj, der giver fuld bevægelighed for især ben, skuldre og arme.

En stram elastikkant i bukserne om maven el. lign. kan være meget generende for vejrtrækning.

Vær gerne iført to lag, så du kan tage det ene af efter opvarmningen.

Brug gamle, behagelige sko (gerne sportssko) der ikke må være for stive.

 

 

ANSVAR FOR EGEN TRÆNING

Som instruktører tager vi os af din roteknik og spørgsmål om roning m.v., men du har selv ansvaret for at passe på din krop undervejs. Lad være med at pres mere, end du føler du kan. Sørg for at drikke vand undervejs. Lyt efter din krops signaler, og hold pause hvis du har behov for det undervejs.

 

 

SPØRGSMÅL?

Har du spørgsmål eller andet, er du meget velkommen til at kontakte en af vores instruktører:

Kristine Schwarz – 28 70 56 85

Vibe Jørgensen – 20 75 90 45

Michael Olesen – 42 40 88 65

Copyright © 2013 RoklubbenSAS. All Rights Reserved