sas-stander

ottar-jomfrutur.jpg

 

ERGOMETERTRÆNING

bookrospin

Rospinning dec13Beskrivelse af de forskellige typer træning:

 

Rospinning

En ret ny træningsform i ergometer, hvor deltagerne køres igennem et træningsprogram i takt til god musik. Musikkens takt skaber udgangspunkt for træningen, og rospinning ligner på mange måder den type spinning, som de fleste fitnesscentre udbyder. Men i Roklubben SAS er cyklen udskiftet med en romaskine, og dermed får deltagerne også trænet ryg, mave og arme.

 

Instruktion kan forekomme.

 

 

Ergo-træning

Træning der tilrettelægges af den ansvarlige træner på holdet. Træningen kan variere i både distance og interval, men vil som regel være niveau B eller C. Musik vil være et supplement til træningen.

 

Instruktion kan forekomme.

 

-------

 

Her kan du se en video, der gennemgår de enkelte faser i ro-taget på en romaskine:

http://www.youtube.com/watch?v=eqVmMd7FdAA

 

DELTAGELSE PÅ HOLD

På vores booking-kalender kan du se, hvornår vores ergometertræning udbydes.

Alle, der ønsker at deltage på et hold, skal registrere sig i booking-systemet, logge ind og booke sig på de ønskede hold. Husk at man skal melde fra, hvis man bliver forhindret i at deltage.

 

Tilmelding via bookingkalenderen er bindende. Melder du ikke fra senest 3 timer før træningsstart, tæller det som en udeblivelse. Ved tre udeblivelser, slettes alle kommende bookinger.

 

TID

Træningen begynder på det angivne tidspunkt. Kom derfor i god tid, så du kan nå at klæde om, finde en maskine, få fyldt din vandflaske o.s.v. Du skal sidde klar, før træningen begynder.

 

TØJ

Vælg behageligt træningstøj, der giver fuld bevægelighed for især ben, skuldre og arme.

En stram elastikkant i bukserne om maven el. lign. kan være meget generende for vejrtrækning.

Vær gerne iført to lag, så du kan tage det ene af efter opvarmningen.

Brug gamle, behagelige sko (gerne sportssko) der ikke må være for stive.

 

 

ANSVAR FOR EGEN TRÆNING

Som instruktører tager vi os af din roteknik og spørgsmål om roning m.v., men du har selv ansvaret for at passe på din krop undervejs. Lad være med at pres mere, end du føler du kan. Sørg for at drikke vand undervejs. Lyt efter din krops signaler, og hold pause hvis du har behov for det undervejs.

 

 

SPØRGSMÅL?

Har du spørgsmål eller andet, er du meget velkommen til at kontakte en af vores instruktører:

Kristine Schwarz – 28 70 56 85

Vibe Jørgensen – 20 75 90 45

Susanne Nelleman – 26 36 29 50

Kenneth Kronborg – 24 79 49 46

Michael Olesen – 42 40 88 65

Copyright © 2013 RoklubbenSAS. All Rights Reserved